فلزیاب چیست و معرفی انواع فلزیاب

فلزیاب چیست و معرفی انواع فلزیاب

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مفهوم فلزیاب و هر آنچه که در مورد آن باید بدانید آشنا کنیم. مطالعه تاریخچه پیدایش فلزیاب ها برای افزایش آگاهی شما کاوشگران عزیز خالی از لطف نمی باشد.

بسیاری از افراد با شنیدن کلمه فلزیابی به یاد افرادی می افتند که با در دست داشتن یک دستگاه در بیابان ها به دنبال پیدا کردن گنج و دفینه هستند در صورتی که وقتی به دنیای فلزیابی وارد شده و با این سرگرمی اعتیاد آور آشنا می شوید دیگر ترک کردن آن راحت نیست. در ادامه شما با مفهوم و فلزیابی و دلایل محبوبیت روز افزون آن آشنا می شوید.

فلزیاب چیست و معرفی انواع فلزیاب

چرا مردم فلزیابی می‌کنند :

بیایید با یک سوال ساده شروع کنیم که ” چرا فلزیابی اینقدر هیجان انگیز بوده و طرفدار دارد ؟ “پاسخ دادن به این سوال ساده نبوده و باید بسیاری از جنبه های این فعالیت مورد بررسی قرار گیرد اما چیزی که باید بیش از همه به آن توجه شود این است که افراد مختلف به دلایل مختلف اقدام به فلزیابی می‌کنند.

کاوشگران حرفه ای به این فعالیت به عنوان یک فعالیت درآمدزا نگاه کرده و با فروش یافته‌های خود به کلکسیون داران شخصی ، موزه ها و … درآمد کسب می کند. بیشتر افرادی که در ایران به این فعالیت مشغول هستند را می توان جزء این دسته از افراد به حساب آورد.

دلایل استفاده از دستگاه فلزیاب :

  • پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی : پیدا کردن گنج و دفینه بیشتر در ایران ،مصر ، عراق ، ترکیه و سایر کشورهای باستانی رواج دارد و به دلیل اینکه در کشورهای غربی تمدن های کهن و باستانی کمتر دیده شده است و همچنین تفاوت های فرهنگی آنها و تفاوت در مراسم دفن مردگان مقدار گنج و دفینه بسیار کم است. ارزیابی در کشورهای غربی بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی داشته و از فلزیابهای مبتدی برای انجام این کار بهره می برند.
  • فعالیت های باستان شناسی و تاریخی :  پیدا کردن و بررسی آثار به جا مانده از تمدن های باستانی و گذشتگان می تواند به درک بهتر ما از ساختار فرهنگی و اجتماعی آنها کمک کند و این کار با بررسی این آثار بهتر و دقیق تر انجام می شود. سازمان میراث فرهنگی و بسیاری از دانشگاه‌های فعال در رشته باستان شناسی و تاریخ با استفاده از این دستگاهها و سایر روش‌ها نظریات خود را در مورد حکومت های گذشته تصحیح و یا تکمیل می‌کنند و اشیا کشف شده را پس از بررسی های علمی به موزه ها جهت نمایش عمومی می سپارند.
  • فعالیت‌های صنعتی و مربوط به ساخت و ساز : بسیاری از این دستگاه ها همچون فلزیاب های BFO برای پیدا کردن لوله های زیر زمین ، مفتول و میلگرد های موجود در بتن ، کابل های برق زیر زمین و … کاربرد دارند.
  • لذت بردن از فعالیت های بیرون از خانه :  باور کنید یا نه فلزیابی یکی از مفرح ترین سرگرمی هایی است که می توانید در اوقات فراغت خود انجام داده و از آن لذت ببرید.

فلزیاب چیست و معرفی انواع فلزیاب

چگونه فلزیابی را شروع کنیم

قبل از هر چیزی بیاید تا در مورد وسایلی که برای این فعالیت مورد نیاز است بحث کنیم و بعد از آن به سراغ محل‌هایی که برای فلزیابی مناسب است می‌رویم. بسیاری از وسایل و تجهیزات هستند که می‌تواند فلزیابی را برای شما لذت بخش تر و رسیدن به اهداف را برای شما آسان تر کند.

این تجهیزات و وسایل برای کاوشگران حرفه‌ای و مبتدی متفاوت بوده و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید می تواند متغیر باشد. برخی می گویند که فلزیاب نقطه زن ، کویل های اضافه ،بیلچه ،کیف حمل و نقل ، دستکش ، باتری فلزیاب اضافه و … برای شروع لازم ضروری است اما واقعیت این است که تنها چیزی که برای شروع این فعالیت نیاز دارید فقط علاقه است.

 

تاثیر محل کاوش در انتخاب دستگاه :

ساختار خاک محل زندگی شما و آب و هوای آن می تواند مستقیماً بر روی عملکرد دستگاه تاثیر بگذارد و اینکه آیا شما فلزیابی را به‌عنوان فعالیتی درآمدزا میبینید یا فعالیت تفریحی و برای گذراندن وقت و اینکه شما برای خرید یک دستگاه چقدر می‌توانید هزینه کنید و آیا توانایی کار کردن با فلزیاب های دارای تنظیمات بسیار یا سوئیچ متفاوت را دارید یا خیر.

هنگامی که یک سکه نقره ای را در مقابل یک فلزیاب ۲۰۰ دلاری و یک فلزیاب پنج هزار دلاری قرار می دهید هر دوی آنها میتوانند آن را تشخیص دهند اما هنگامی که یک تکه فلز زنگ زده را در کنار آن قرار می‌دهید فلزیاب ارزان تر فقط وجود فلز را تشخیص می دهد اما فلزیابی که دارای قیمتی بالاتر میباشد علاوه بر تشخیص وجود فلز می تواند جنس فلز را نیز تشخیص داده و با ارزش بودن و بی ارزش بودن آن را نیز مشخص کند (یعنی مشخص می‌کند که یکی از آنها یک سکه با ارزش و دیگری تکه فلزی بی ارزش می باشد ).

این تنها یکی از موارد تفاوت دستگاههای حرفه ای با دستگاه های مبتدی می باشد. به دلیل اینکه این مقاله یک راهنمای جامع در مورد فلزیابی میباشد از توضیح دادن تخصصی تکنولوژی به کار رفته در انواع گنج یاب خودداری می‌کنیم و در مقاله های دیگر به تفاوت فلزیاب های پالسی با فلزیاب های VLF می پردازیم.

اگر بودجه شما برای خرید یک دستگاه کاوش کافی نیست می توانید با مراجعه به سایت های گوناگون فلزیاب دست دوم ( فلزیاب کارکرده ) را با قیمتی به مراتب پایین ترخریداری کنید.

بهترین مکان برای فلزیابی و گنج یابی کجاست؟

تشخیص بهترین مکان برای گنج یابی یک امر نیمه تخصصی بوده و بهتر است برای شروع از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید اما در ادامه ما برخی از مکان های پرطرفدار را برای کسانی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند معرفی می کنیم :

  • جنگل ها ( به خصوص جنگل های شمال کشور )
  • مکان های تاریخی و باستانی که در گذشته محل زندگی مردم بوده‌اند
  • ساحل ها
  • کوهستان ها

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کاوش در محل های غیر قانونی و آسیب زدن به آثار باستانی و فرهنگی به هیچ عنوان مورد قبول نبوده و حتما برای کار کردن در یک مکان باید اجازه قانونی را دریافت کنید.

 

انواع فلزیاب های معمول

این دستگاهها به صورت کلی به سه دسته زیر تقسیم می شود:

  • فلزیابهای پالسی
  • فلزیابهای VLF
  • فلزیابهای BFO

 

مهمترین جزء فلزیاب

مهمترین جزء دستگاه یقیناً کویل فلزیاب میباشد. این قسمت به وظیفه سنس فلز را برعهده دارد و در صورت استفاده از کویل های ناسازگار و غیر استاندارد عملکرد دستگاه فلزیاب با مشکل مواجه خواهد شد و از عمق نفوذ فلزیاب کاسته می شود. بعد از کویل مهمترین جزء دستگاه پنل کنترل اصلی است که در برخی از مدل ها دارای نمایشگر و در برخی دیگر بدون نمایشگر و دارای سوئیچ و دکمه های تنظیم است.

 

کاربرد و مصارف معمول فلزیاب ها :

  • سکه یابی : در اروپا و امریکا پر طرفدار ترین کاربرد این دستگاه ها را میتوان سکه یابی دانست.
  • معدن یابی : از این دستگاه ها میتوان برای پیدا کردن معادن فلزات استفاده کرد. یافتن معادن طلا ، رگه های طبیعی طلا و سنگ های معدنی با این دستگاهها بسیار راحت تر است.
  • جست و جوی عتیقه و اشیاء باستانی : جست و جو برای اشیاء به جا مانده از تمدن های باستانی و قدیمی که البته در این مورد از دستگاههای مکمل مانند دستگاههای GPR نیز استفاده میشود.
  • گنج یابی : پیدا کردن دفینه ها و گنج های مدفون در اعماق زمین که بیشترین کاربرد در کشورهای دارای تمدن باستانی است.
  • کاربرد های صنعتی : پیدا کردن لوله ها و کابل های زیر زمینی و میله های موجود در ساختار ساختمان ها ، پیدا کردن تکه های فلزی در محصولات صنایع غذایی و …
  • کاربرد های امنیتی و انتظامی : گیت های بازرسی ، فلزیاب های دستی جهت تفتیش بدنی و … نیز از کاربرد های معمول این دستگاه ها است
  • کاربرد های زمین شناسی و باستان شناسی : پیدا کردن سنگ های معدنی و بررسی لایه های مختلف زمین

معرفی بهترین فلزیاب از دید مشتریان:

۱-گنج یاب تصویری توربو مدل ۲۰۰۰۰

۲-گنج یاب بوقی کامپکس ایکس ۵

۳-گنج یاب تصویری ایکس دبلیو

۴-گنج یاب جی ۳ مدل ۶۵۰۰

۵-گنج یاب توربو مدل ۱۸۰۰۰

۶-گنج یاب بوقی نوا پلاس

۷-ردیاب فرکانسی آکااس هفت آنتن

۸-ردیاب آنتنی آکااس تک آنتن

در شرکت فلزیاب تهرانسر سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در

بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود

تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ،

شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خرید،فروش،تعمیر و ارتقاء انواع سیستم های فلزیاب،گنج یاب،معدن یاب و طلایاب

با بهترین قیمت و بهترین کیفیت با یک سال گارانتی شرکتی و 1 سال خدمات پس از فروش.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را ازآن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شرکت فلزیاب تهرانسر

فروش فلزیاب

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت فلزیاب تهرانسر در تماس باشید. شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب آقای مهندس زمانی 09362131009-09372131009 و خط ثابت : ۰۲۱۴۴۵۶۹۲۵۰

اینستاگرام فلزیاب تهرانسرتلگرام فلزیاب تهرانسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *