باز کردن در گنج پلمپ شده

باز کردن در گنج پلمپ شده

دنیای باستان شناسی و گنج و کشف دفینه مملو از شگفتی های فراوان و نمادهای مختلف گمراه کننده و یا هشدار دهنده است که اگر به آنها توجه نشود ممکن است عواقبی به همراه داشته باشد. یکی از مشکلات و مسائل مربوط به گنج یابی، پلمپ دفینه ها و مسیر رسیدن به زیرخاکی و عتیقه است.

بسته بودن مسیر و یا پلمپ به دلایلی زیادی مهم است انجام شده باشد مثلا ممکن است به دلیل مذهبی نمی خواهند کسی به این مکان مقدس وارد شود و یا برای مخفی نگه داشتن وسایل و اشیای داخل و… در هر حال پلمپ نشانه این است که انسان و یا انسان هایی مانعه برای رسیدن به گنج و دفینه ایجاد کردند حال ممکن است که این مانع چند وجهی باشد که در اینجا بخشی از ان تحلیل و تفسیر می شود.

باز کردن در گنج پلمپ شده

باز کردن درب گنج پلمپ شده یافتن مسیر ورودی

قدم اول کشف علایم حاشیه محل ذکر شده است .که بسیار کمک شایانی در تشخیص نوع جنس، نوع تله ها و ساختمان داخلی محل را به ما میدهد قدم دوم بررسی موقعیت استراتژیکی و ایستایی محل پلمپ است چون مواردی هستند که در ارتفاعات نصب میشوند و خود ارتفاع همان تله اولیه است قدم سوم شروع مرحله تخریب است تشخیص نوع درز جوش ضخامت پلمب جنس ورودی بیشتر ورودی ها یک سنگ در بالا خود جهت ریزش به محض باز شدن دارند سبک اینکه پلمپ از ساروج یا درب سنگی باشدهر کدام نیازمند زحمت و ایمنی است.

چطور وارد محل پلمپ شده شویم

شما بعد از اینکه پلمب یا ورودی را خنثی کردید خطر در یک سانتیمتری پشت در است در لایه های آخر شکستن ورودی یا پلمب باید حتما ماسک فیلتر دار یا ماسک مصنوعی همراه داشت تا گاز آسیب نزند، توصیه عقلانی این است تا یکربع ساعت از محل دور شوید تا هوادهی انجام شود سپس با محلول سرکه و نمک با دقت کامل کف، سقف و دیوارها اسپری نمایید.این روش جهت از بین بردن باکتری و ویروس است توصیه میشود بعد از مرحله استریل محیط حتما از مشاوره حضوری یا غیر حضوری کارشناس بهره مند شوید چرا که جزییات تله کار مجازی نمیباشد.

پلمپ ها از نظر شکل :

  1. مستطیلی و مربعی
  2. مثلث (هشتی شکل)
  3. دایره یا نیم دایره (هلالی)

اما حالت گیری پلمپ به سه صورت هست :

  1. افقی
  2. عمود
  3. شیب دار

پلمپ ها مصارف زیادی دارند اما هر پلمپ در محیط مناسب و مکان مناسب قابل کنترل و بررسی است.

پیدا کردن در پلمپ

در ورودی کاملا صاف وهمرنگ سنگهای اطراف هست وخیلی تفاوت کمی شاید بتونید احساس کنید، نکته اصلی اگر بالای دری مشکوک به ورودی حالت طاقچه وجود داشت و زیر طاقچه جوغن به صورت دهنه به پایین و نگاه به اون نقطه داشت احتمال وجود درب بودن اون نقطه بسیار هست و امیدوار کننده است.

اگر کنار در یک رخ بسیار کوچک حالت نیم رخ نگاه به درب داشت اون نقطه میتونه ورودی باشه و همینطور اگر دور در با ملاتی به رنگ اهک و دارای دانه های سیاه دیده شد میتونه امیدوار کننده باشه و همینطور وجود سنگچین بالای درب که تایبد بر تله بودن داشته باشه واحساس کنید با شروع کار امکان ریختن و مسدود کردن در بو داره میتونه امیدوار کننده باشه و در اخر نود درصد دربها سمت طلوع افتاب قرار دارند.

شناخت انواع پلمپ گنج

  1. پلمپ باید در پشت خود دارای گنجایش های لازم برای اتاق و دالان را داشته باشد
  2. در مکانی باستانی و طبق محیط درست و در نقطه درست
  3. پلمپ سنگ اطرافش باید منسجم باشد و یک دست
  4. جلوی پلمپ جا برای ایستادن باشد غیر پلمپ گورد خمه ها در ارتفاعت
  5. جنس پلمپ از سنگ محکم باشد

در مناطق فرسایشی از دو عامل استفاده میشود:

  • مالات و سنگ
  • ساروج و شفته

۶.پیدا کردن هواکش به پیدا کردن پلمپ کمک شایانی میکند

۷.پلمپ ها در مسیر دید تپه های دیدبانی یا قلعه های نظامی و یک مکان قابل کنترل هستند

۸.درز و شکاف یک پلمپ رو نمیشه به هیچ وجه کامل از بین برد و تنها نقطه ضعفشون درز و شکاف چهار چوب در داخل یک صخره منسجم هست

۹.وجود چشمه در نزدیکی پلمپ به این شناخت کمک کند

۱۰.وجود پلمپ در محیط نامی و روایت دار در تصمیم گیری کمک شایانی میکند.

۱۱.پلمپ های افقی در محیط سنگی منسجم بیشتر هست.

پلمپ های عمودی در تختی های که از هیچ جهتی قابل رانش نیستن و محیط تخت کنار تپه ها و سطح صاف

شیب دار ها در شیب سی و پنج درجه تا چهل قابل بررسی هستند اما در شیب تند حتما با سنگ درشت رانشش رو کنترل کردند

۱۲.در کنار پلمپ ها حتما علایمی هست

غارها معمولا با سه روش پلمپ می شدند:

  1. آنها را با سنگ چین پلمپ می کردند.
  2. تخته سنگ بزرگی را جلوی درب می گذاشتند.
  3. با ملات ساروج آن را مهر و موم می کردند.

برای باز کردن سنگ چین که کاملا واضح است که باید از چه چیزهایی استفاده کنیم.

هر کدام برای بازکردنشان روش خاص خود را دارند اولین روش از روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی،  یک دیلم برای اهرم کردن لای سنگ ها طناب برای کشیدن آنها توسط طناب، که به راحتی با این چند قلم می توانید پلمپ سنگ چین را باز کنید. ولی برای تخته سنگ های بزرگ باید با تجهیزات بیشتری رفت مثال: موتور برق، هیلتی برقی یا بنزینی، دیلم های بزرگ برای اهرم کردن، دینامیت C4 ، کتراک… که این لوازم برای شکاندن سنگ یا کنار زدن و یا خورد کردن آن نیاز است.

اما روش باز کردن درب ساروجی: ساروج ها همیشه دارای یک رگه و شکاف زیر هستند که قسمت ضعیف و انتهایی ساروج محسوب میشوند که به آن نقطه ضعف ساروج میگویند و اگر خوب دقت کنید با یک یا چند ضربه پتک به آن قسمت می توانید ساروج را منهدم کنید.

روش دیگر استفاده از کتراک اسید است و به دلیل عمودی بودن درب غارها ریختن اسید فایده ای ندارد چون اسید باید روی ساروج بماند تا اثر کند و روش دوم و بدون صدا خمیر کتراک است که قسمتی از درب را سوراخ میکنید و کتراک را درون آن میگذارید و درب سوراخ را با چوب پلمپ میکنید و بعد از ۲۴ ساعت کتراک حجم می آورد و باعث پودر شدن ساروج می گردد.

روش دیگر سوراخ کردن ساروج است با مته یا هیلتی که باعث ضعیف شدن و شکنندگی ساروج میشود و به این صورت چهار الی پنج سوراخ به دیوار ساروجی ایجاد میکنید و با پتک یک ضربه محکم به آن وارد میکنید و باعث شکستن ساروج میشوید.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از

آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش

داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شرکت فلزیاب تهرانسر

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت فلزیاب تهرانسر در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب آقای مهندس زمانی : 09362131009-09372131009

و خط ثابت : ۰۲۱۴۴۵۶۹۲۵۰

اینستاگرام فلزیاب تهرانسر تلگرام فلزیاب تهرانسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *