فلزیاب جی پی آر

فلزیاب جی پی آر

فلزیاب جی پی آر

تاریخچه گنج یاب GPR :

رادار زمین‌نفوذ (انگلیسی: Ground-penetrating radar) راداری برای بررسی لایه‌های کم‌عمق زمین با امواج الکترومغناطیسی است که معمولاً در بازهٔ بسامدی ۱۰ تا ۱۰۰۰ مگاهرتز کار می‌کند.

این روش که بدون تخریب زمین عمل میکند از امواج الکترومغناطیس در طیف ماکروویو برای تصویر برداری از زیر زمین بهره میبرد. این دستگاه امواج بازگشتی را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از آن تصاویر حدودی از زیر زمین ارائه میکنند.

از این دستگاهها میتوان در انواع محیط ها مانند زمین های خاکی ، سنگلاخ ، صخره و … استفاده کرد. جی پی آر از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده میکند. اولین پتنت استفاده از امواج رادیویی پیوسته برای نشان دادن اشیاء دفن شده در زیر زمین در سال ۱۹۱۰ توسط Gotthelf Leimbach و Heinrich Löwy ثبت شد.

فلزیاب جی پی آر

یک تصویر جی پی آر از یک مقبره در مصر :

این فلزیاب جی پی آر به طور معمول از امواج رادیویی با بسامد بالا که معمولا به صورت قطبی در آمده اند بهره می برد و آنها را به درون زمین پراکنده می کند.

زمانی که موج به شی دفن شده و یا به مرزی با ثابت دی الکتریک متفاوت می رسد آنتن گیرنده تغییرات موجود در سیگنالهای بازتاب شده را ثبت می کند. محدوده عمق رادار نافذ زمین توسط میزان رسانایی الکتریکی زمین ، بسامد مرکزی پراکنده شده و قدرت تابش محدود می شود به طوری که با افزایش رسانایی ، محدوده عمق کاهش می یابد این رویداد به این دلیل رخ می دهد که انرژی الکترومغناطیسی در گرما سریع تر از بین می رود که نتیجه تضعیف سیگنال رسانی در عمق می باشد .

نکته ارزشمند دیگر این است که بسامدهای بلندتر نمی توانند به اندازه بسامدهای کوتاه تر در عمق نفوذ کنند پس دلیل بهره بری از آنها چیست ؟ پاسخ ساده است بسامد بلندتر تفکیک پذیری بهتری ارائه می دهد.

فلزیاب جی پی آر

حداکثر عمق نفوذ سیستم جی پی آر :

بهترین عمق نفوذ ممکن در واسطه یخ بدست می آید که می توان تا عمق چند صد متری پیش رفت البته در محیط های دیگری چون زمین های شنی خشک و یا سایر مواد خشک چون گرانیت ، سنگ آهک و بتن نیز می توان به عمق مناسب ۱۵ متری دست یافت.

در خاک های مرطوب و یا پر از رس به دلیل رسانایی بالای الکتریکی نفوذ به زحمت به یک متر می رسد. آنتن های گیرنده رادار در فلزیاب جی پی آر به طور کلی در تماس با زمین قرار دارند تا با بیشترین قدرت ممکن سیگنالها را دریافت کنند البته رادار های نافذ زمین هواپرتاب می توانند آنتن گیرنده ای بالای سطح زمین داشته باشند.

کاربرد فلزیاب جی پی آر در گنج یابی و دفینه یابی :

در سال ۱۹۹۲ از تکنولوژی GPR جهت یافتن ۱۵۰۰۰۰ پوند پول نقدی که به عنوان باج به آدم ربا ،مایکل سمز ، در ازای آزادی مشاور املاک ربوده شده پرداخت شده بود و او آن را در زمین دفن کرده بود استفاده شد و توانستند با موفقیت آن را پیدا کنند.

این فناوری می تواند نقشه هایی از انواع عتیقه مدفون شده ، دفینه های زیر خاک و الگوهای باستان شناسی ارائه دهد. از این دستگاه میتوان برای کشف انواع ساختار های زیر زمین مانند اتاقک زیرزمینی ،راهرو ، مقبره زیر زمین و … استفاده کرد و کاربرد های بسیار زیادی در بررسی سایت های باستانی دارد.

کارکرد این رادار واضح است : سیگنال رادار به سمت زمین هدایت شده ، به اشیا زیر زمین برخورد کرده ، لایه بندی باعث بازتابش امواج رادار شده که توسط یک گیرنده دریافت می شوند. زمانی که طول می کشد تا امواج بازگردند نشان دهنده عمق است . اطلاعات به دست آمده ممکن است به شکل مقطع عرضی رسم شوند یا به شکل نقشه هایی که اعماق احاطه شده مشخصی را نشان می دهند یا به شکل طرح های سه بعدی نشان داده شوند.

 

معرفی بهترین فلزیاب از دید مشتریان:

۱-گنج یاب تصویری توربو مدل ۲۰۰۰۰

۲-گنج یاب بوقی کامپکس ایکس ۵

۳-گنج یاب تصویری ایکس دبلیو

۴-گنج یاب جی ۳ مدل ۶۵۰۰

۵-گنج یاب توربو مدل ۱۸۰۰۰

۶-گنج یاب بوقی نوا پلاس

۷-ردیاب فرکانسی آکااس هفت آنتن

۸-ردیاب آنتنی آکااس تک آنتن

در شرکت فلزیاب تهرانسر سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در

بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود

تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ،

شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خرید،فروش،تعمیر و ارتقاء انواع سیستم های فلزیاب،گنج یاب،معدن یاب و طلایاب

با بهترین قیمت و بهترین کیفیت با یک سال گارانتی شرکتی و 1 سال خدمات پس از فروش.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را ازآن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شرکت فلزیاب تهرانسر

فروش فلزیاب

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت فلزیاب تهرانسر در تماس باشید. شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب آقای مهندس زمانی 09362131009-09372131009 و خط ثابت : ۰۲۱۴۴۵۶۹۲۵۰

اینستاگرام فلزیاب تهرانسرتلگرام فلزیاب تهرانسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *