خرید و فروش فلزیاب – فلزیاب تهرانسر 09362131009

تومولوس در گنج یابی و دفینه یابی

تومولوس در گنج یابی و دفینه یابی

تومولوس  اتاقی است که بر روی زمین بنا میشود مخصوص مزار پادشاه یا خانواده سلطنتی، و بعد از آن به وسیله خاک و یا تپه ای که از سنگ تشکیل شده ، پوشیده می شود. این ها به وسیله معماران قدیمی بنا میشد.

از ظاهر اولیه آنها قابل تشخیص نیست ولی معماری بسیار عظیمی درونش است. زمانیکه پادشاه یا خانواده سلطنتی میمردند، هدایا و وسایل شخصی و مال منالشان به همراه مرده در اتاقک چوبی یا سنگی دفن میکردند.

بلندی تومولوس، و زیبایی معماری آن، با توجه به ثروت و ارزش فرد مرده، متغیر می باشد ، معمولا آنهایی که بلندتر هستند مربوط به پادشاهان و دارای گنج بیشتری هستند. بر ضرایب ۹ بنا شده اند مثلا ۹ و ۱۸ و ۲۷ و ۳۶ و … .

تومولوس در گنج یابی و دفینه یابی

یک از این ویژگی ها این است که اکثرا شبیه قیف هستند، و درب آن تپه تنگ بوده و در زمین بنا ، خشت ، کوزه سفالی و خاکستر وجود دارد. با توجه به شکل ظاهری تومولوس اگر از دور و نزدیک به تومولوس ها توجه کنید متوجه خواهید شد.

بیرون و داخل تومولوس ها با توجه به ویژگی های مزار  رتبه فرد ، زمان و جغرافیای آنجا متفاوت است. در آنهایی که بشتر از یک اتاق دارند ، با سنگ های قلوه به اتاق مزار تونل هایی دارد ، که هیچ ویژگی معماری ندارد در بعضی از تومولوس ها هیچ قلوه سنگی وجود ندارد برای اینکه خاک نلغزد، در موضع پایین دیوارهایی وجود دارد که از سنگ های درشت ساخته شده است.

بیشتر این هدایا به خاطر این که مخصوص اشخاص هستند در دوره خودشون یکه بودند. درتومولوس ها برای جلوگیری از دزدی ها تدابیری نیز اندیشیده شده است. تومولوس طبق باور خیلی ها لزوما شامال طلای فراوان نیست معمولا اشیای که مربوط به جسد هست دفن هست.

در تومولوس های خانم ها جواهرات زیاد است، در تومولوس هایی که مرد می باشد وسایل جنگ و ابزار های جنگی زیاد هست.

تومولوس ها جزء مناطق حفاظت شده هستند و حفاری طبق قانون ممنوع است. حفاری این مناطق بسیار سخت و خطرناک هست.

تومولوس ها از زحمت صدها انسان در طی ماه ها بنا شده است، برای جلوگیری از سرقت از لایه های زیادی تشکیل شده هست ، با توجه به ویژگی های منطقه ساختار متفاوتی دارد.

 معمولا دارای یک یا چند سنگ مزار می باشند در تومولوس هایی که بیشتر از یک  اتاق مزار دارند، تونل های ورودی وجود دارد.

بعد از مرگ اعضای خانواده جسدش با استفاده از این تونل ها به اتاق مزار برده می شدند. ورودی این تونل ها در تپه های کوچک درون بوده ، نکته ای که چندین بار تکرار کردیم برای جلوگیری از دستبرد تدبیرهایی در نظر گرفته شده است.

اگر مالکیت این این تومولوس ها به مسیحیان باشد درب ورودی در سمت غرب در نظر گرفته شده است ، اگر برای مسلمان ها باشد جهت شرق نیز مهم می باشد.

معرفی بهترین فلزیاب از دید مشتریان:

۱-گنج یاب تصویری توربو مدل ۲۰۰۰۰

۲-گنج یاب بوقی کامپکس ایکس ۵

۳-گنج یاب تصویری ایکس دبلیو

۴-گنج یاب جی ۳ مدل ۶۵۰۰

۵-گنج یاب توربو مدل ۱۸۰۰۰

۶-گنج یاب بوقی نوا پلاس

۷-ردیاب فرکانسی آکااس هفت آنتن

۸-ردیاب آنتنی آکااس تک آنتن

در شرکت فلزیاب تهرانسر سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در

بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود

تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ،

شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خرید،فروش،تعمیر و ارتقاء انواع سیستم های فلزیاب،گنج یاب،معدن یاب و طلایاب

با بهترین قیمت و بهترین کیفیت با یک سال گارانتی شرکتی و 1 سال خدمات پس از فروش.

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را ازآن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

شرکت فلزیاب تهرانسر

فروش فلزیاب

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت فلزیاب تهرانسر در تماس باشید. شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب آقای مهندس زمانی 09362131009-09372131009 و خط ثابت : ۰۲۱۴۴۵۶۹۲۵۰

خروج از نسخه موبایل